Hvem gjør hva?

NB! Alle av foreldrene som har en oppgave i kulturhuset må ha på utlevert refleksvest + navneskilt på hvem de er hjelper for.

Dette blir utlevert i kulturhuset.

Ingen andre enn de som hjelper til kan oppholde seg back stage.

Alle foreldrehjelpere må møte 15 minutter før den oppmøtetiden barna har fått tildelt. 

Alle foreldrehjelpere må huske egen matpakke. 

 

Sminking: Vi har en egen sminkegarderobe. Her trengs det en person som kan ha kontroll på at det ikke blir for mye rot og kaos. Det kan også hende enkelte grupper trenger hjelp til enkel sminke. 

 

Håroppsetting; Hjelpe til med å sette opp hår i dult dersom noen av elevene ikke kommer med ferdig dult eller hestehale hjemmefra. (alle skal komme ferdig ordnet, men det hender noen ikke har klart dette) Fikse på hårfrisyrer som blir ødelagte underveis i forestillingen. Noen elever er med på flere nummer og trenger hjelp tilraske frisyreskift. 

 

Kostymeskift: Dersom det er elever som er med på flere nummer og har liten tid til skifting, trengs det noen ekstra hender som kan hjelpe til her. 

 

Scenearbeidere: Som kan hjelpe til med å få rekvisitter av og på scenen.

 

Foreldrehjelp/Barnepass: ser etter elevene i sin tildelte gruppe bak scenen, og hjelper dem til rett tid inn på sidecenen når de skal opptre.

Husk å: krysse elevene på sin gruppe inn når de kommer og ut når de går, at alle har gått på do i god tid før de skal på scenen, at elevene er samlet på sin plass fram til de skal danse, se til at det holdes orden og at alle rydder etter seg, at ingen spiser med kostyme på ( de må da ha stor genser/hettejakke over), passe på at ingen spiser eller drikker i den store salen og PASSE PÅ AT INGEN TAR MED KOSTYMET HJEM!!

 

Brannvakt:  Sitte vakt ved nødutganger og hjelpe på vei ut om brannalarmen skulle gå. Dette er en rolig jobb og det er lurt med lesestoff eller strikketøy. 

 

 

Dette arket blir utlevert i kulturhuset som huskelapp:)

 

Informasjon til foreldrehjelperne

HUSK Å TA PÅ REFLEKSVEST OG NAVNESKILT MED NAVN FOR DN GRUPPE. Dette blir utdelt i kulturhuset.

- krysse elevene inn på egen liste når de kommer og når de går. Lister henger/ ligger der din gruppe er. 

  • - all gjennomkjøring på scenen skal foregå i kostymer. Husk at dette også gjelder øving av finalenummeret. Sjekk at alle barna har på alt som står på kostymelista, fått fra sin lærer. 
  • - ved en evnt. evakuering har foreldrevakten ansvar for å få sin gruppe ut. 
  • - foreldrevaktene ser etter elevene i sin tildelte gruppe bak scenen.
  • - hjelper elevene til rett tid inn på sidecenen når de skal opptre. Inspisienten vil hente dere. Stå da klar i rett kostymer. 
  • - passe på at alle har gått på do i god tid før de skal på scenen.
  • - passe på at elevene er samlet på sin plass fram til de skal danse.
  • - ser til at det holdes orden og at alle rydder etter seg. Spesielt før gruppen går hjem!
  • - passe på at ingen spiser med kostyme på (de må da ha stor genser/hettejakke over),
  • - passe på at ingen spiser eller drikker i den store salen. 

 

HUSK Å RYDDE KOSTYMER OG PLASSEN DERES FØR DERE GÅR HJEM!

ETTER DIN/ELLER SISTE FORESTILLING MÅ ALLE SAMLE KOSTYMENE FINT PÅ AVTALT STED.

ALDRI TA KOSTYME MED HJEM!

 

TAKK FOR HJELPEN!