Om fagtilbudet i Sandnes kulturskole

I Sandnes kulturskole har vi et bredt fagtilbud innen musikk. Alderen spenner fra barn i musikkbarnehage til ungdom i 3. videregående. Vi underviser i alle korps- og orkesterinstrumenter, bandinstrumenter og vokal. Vi har ensembler, kor og orkester.  Bandskolen består av 4 band. Vi har også fag som datamusikk - her skapes elektronisk spennende musikk og barnefolk der de danser og synger folkemusikk.
På skolen har vi eget studio, egne slagverkrom og gitarrom, store orkesterrom og mange øvingsrom til individuell undervisning. Vi har 3 store strykeorkester, ett klarinettkor og ett storband (samarbeid med Stavanger), strykekvartetter, messingensembler og ikke minst; Rock`n Rålls (band - tilpasset undervisning)

Vi underviser i sjangere som klassisk, pop, musical, jazz, folkemusikk mm.

Er du usikker på hvilket instrument du vil spille - se i fagtilbuder til venstre eller ta kontakt, vi hjelper så gjerne.